Sunday, December 26, 2010

Aku Terima Nikahnya

Author: Hasrizal Abdul Jamil

Penulis ni sangat popular dengan blog nye saifulislam.com ... So saje jer nak suggest org laen utk bace buku ni. Before ni pun dah ramai member2 sy yg dok bace buku ni. Tp time tu, rase macam maybe saye tak perlukan nyer. Tapi bile buku ni dah makin laris and popular, tergerak gak hati nak memiliki and nak bace. So why not? After all, u are what u read. So before tido tu amik senaskah buku and bace sampai terlelap. Tapi kadang2 sampai x nak tido sebab dok syok sangat selak buku tu senaskah demi senaskah.





Title: Aku Terima Nikahnya 1
Harga: RM 22

Ni buku dier yang first. Secara keseluruhan, buku ni lebih mencerita kan ttg life penulis ketika di ambang permulaan perkahwinan and membesarkan anak dier. Agak menarik untuk dibaca bagi seseorang yang bakal mendirikan rumah tangga. Tapi bagi saya pada permulaan buku ni, agak sangat addicted utk dibace. Tp bile dah belakang2 tu agak boring sebab byk cerite psl anak dier kot....hehehe. Tp ok lah. Lagipun buku ni yg paling popular.





Title: Aku Terima Nikahnya 2 a.k.a Bercinta Sampai ke Syurga
Harga: RM 25

Sesuai gan tajuk dier. Buku ni lebih sesuai utk jiwa remaja. Saye paling suke yang volume 2 ni.





Title: Aku Terima Nikahnya 3 (Murabbi Cinta)
Harga: RM 25

And episode last. So lengkaplah trilogy Aku Terima Nikahnya.

So actually, buku ni bukan lah dok cerite pasal bernikah jer..all the way... tp lebih mencerita kan ttg realiti kehidupan. Xpe, yg penting tajuk dier tu yg buat pembace ghairah nak beli tu. As for overall i give 4 star.

XOXO

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...