Friday, October 22, 2010

Masakan Hentam sajalah

Hoho, Aku name kan masakan ni; masakan hentam sajelah. Sebab nyer main masak jer ape yg ader kat fridge tu.

So bahan2 nyer:
Bawang putih, Bawang Merah gn Onion dlm bhs melayu ape ek? aku salu panggil bawang tomyam jer...Hmmm @_@'



So disebabkan skrg ni tgh diet, kene ah consume vegetable lebih sikit kan? So I choose cabbage. Gaye potong free style...



Next utk protein, amik daging. Sat gi xde daging plak kat fridge umah aku ni. So tgh dok pikir substitute nyer. Nasib baek ader burger daging Ramly burger. Boleh ah ni.. Janji daging.. Gaye potong??? Dice...



So next, hmm..ape ek.. Rase mcm nak wut ala2 chef ah plak.. so amik jer lah ape2 spices yg mak aku ader kat top shelfs ni haa. Origano, Paprika and black pepper...



Then, nak gune minyak ape ek? Olive Oil lah.. Baru mcm Asian Food Channel sikit... Hoho...But bile gune olive oil ni, dier cepat berasap ah, jd wap plak.. hmm... hentam jer lah



Yeah, so bahan2 dah prepare. ape agi boleh ah start masak. Mule2 masukkan minyak ikut suke. Then tumis bawang2. Biler dah naek bau or kekuning-kuningan, masukkan daging..



Pas tu aper agi, masuk lah sayur. Tak leh lame sgt masak sayur tu nnti nutrient dier hilang. So cepat2 aku maen hantam jer masuk kan spices td.. Haha ala2 garam masala ah plak...Hmm mengarut jer...


Tau2 jer dah siap, Yeah, boleh makan..Dig In...Yum yum...


Masakan ni buat sendiri, makan sendiri boleh ah.. Kalo mak aku tgok, confirm kene marah.. Anak dara pemalas... bla bla bla....haha... Mummy jangan marah haaa...

Salam.. XOXO

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...