Tuesday, September 13, 2011

Radio Bernama



Radio Bernama
Frequency Lembah Klang 93.9 FM


Setiap hari nak pergi kerja, I memang suke pasang radio bernama. Sebab maklumat yang di beri terkini dan bermanafaat. Macam berita lah, forum lah. Memang informatif. Maklumlah, I ni memang malas sikit nak baca surat khabar. I lebih prefer pada mendengar or melihat. Membaca ni, kureng sikit.

So, ari ni terdengar lah perbualan DJ radio tu dengan TOKI, hmm, betul lah tu agak nye ejaan dier. Masa tu waktu tengah hari. Dier slot2 cerita pasal pemakanan dan Islam.

Antara perbulan yang menarik:

1) Daging Kambing lebih baik dari daging Lembu. Dan susu yang terbaik selepas susu ibu, adalah susu kambing. Sebab tu lah golongan timur tengah lebih prefer makan kambing kot.



2) Ader pendengar bernama yang call dan die kate susu lebih baik untuk masakan daripada santan. Malahan, rasa masakan tetap sama. Ini dapat mengelakkan kerajaan daripada terpaksa mengimport kelapa yang banyak pada musim perayaan. Tetapi, mengikut penceramah jemputan tersebut, kelapa santan lebih baik dari susu. Ini adalah mengikut kajian dari Jepun. Sebab tu lah kerajaan suruh setiap rumah tanam 3 pokok kelapa, baru lah kelapa tak limited.



3) Apa beza extra virgin olive oil dengan olive oil yang biasa?

Extra virgin olive oil tu is perahan olive oil yang pertama tanpa sebarang tambahan dan teknik pemanasan. So nutrition dier lebih kat ctu. Sebab tu dier mahal.

Kalau olive oil yang biasa tu dah jadi perahan yang kedua and plus utk mendapat perahan lagi, dier guna teknik pemanasan.

So banyak lah lagi info lain, actually. So rajin2 lah dengar radio bernama..

XOXO 


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...